contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

3- B Main Market Gulberg II
Lahore
Pakistan

+92 - 42 - 35758395

Fatima the Spinner and the Tent Urdu-English

UE-FatimaTheSpinnerAndTheTent-Urdu-EngWeb.jpg

فاطمہ کاتنے والی اور شامیانہ

اردو۔انگریزی ایڈیشن

تحریر: ادریس شاہ
تصویریں: نتاشا ڈیلمار
ترجمہ: حفیظ دیوان
عمر: ۸۔۱۴

Rs. 200 ‎‎(پیپربیک) ISBN: 978-1-942698-75-3
۳۶ صفحے

یہ نویں کتاب ہے بچوں کی روایتی کہانیوں کی سیریز میں جنہیں مصنف ادریس شاہ نے دوبارہ بتائی ہیں۔ اس قصے میں فاطمہ کی زندگی لگاتار آفتوں کی زد میں آتی لگتی ہے۔ اس کا سفر اسے مراکش سے بحیرۂ روم، مصر، ترکی، اور آخر چین لے کر جاتا ہے۔ چین میں اسے سمجھ آتی ہے کہ جو اسے پہلے انتہائی بدنصیب واقعات لگے تھے، وہ اس کی بالآخرتکمیل کے لازمی حصے تھے۔

چھوٹے پڑھنے والے اپنی زندگیوں سےاس کا تعلق جوڑ سکتے ہیں، اور اس کے اندر بدقسمتی، مفید مواقع، اورحتمی خوشی کے خیالات کے گہرے معنوں کا تفصیلی معائنہ کرسکتے ہیں۔ اس کے علاوہ یہ کہانی بچوں کے ذخیرۂ الفاظ اور پڑھنے کی قابلیت کو بڑھانے اور اس کے ساتھ اچھے ادب کی قدر کرنے کا ایک عمدہ موقع فراہم کرتی ہے۔

Fatima the Spinner and the Tent

Urdu-English Edition

By Idries Shah
Illustrated by: Natasha Delmar
Translated by Hafeez Diwan
Ages: 8–14

ISBN: 978-1-942698-75-3 (paperback) Rs. 200
36 pages

This is the ninth book in the series of traditional stories for children retold by the author Idries Shah.  In this tale Fatima’s life is beset with what seem to be disasters. Her journey leads her from Morocco to the Mediterranean, Egypt, Turkey and, finally, to China. It is in China that she realizes that what seemed at the time to be really unfortunate events were an integral part of her eventual fulfillment.

Young readers can make connections with their own lives and explore the deeper meanings of the concepts of misfortune, opportunity, and ultimate happiness. The story also provides an excellent opportunity to build children’s vocabulary and literacy skills while developing their appreciation for good literature.